söndag 11 januari 2009

Omstart, dag 1-7

Då var jag tillbaka! Jag vet inte riktigt vad som hände sist, men allt kom bara av sig. Det var mycket i skolan, sen blev det jul och nyår, så allt med bloggen och vägen till mitt nya liv bara stannade upp för ett tag. Men nu är jag som sagt tillbaka, med ny kraft! Det här med viktminskningen började igen i måndags, alltid börjat på måndagar, men detta är sista gången jag börjar en måndag, för nu ska mitt nya liv starta och fortgå, därmed basta! ;)
Så, hur har det nu gått den senaste veckan? För att ha allt svart på vitt skriver jag ned vad jag ätit och hur träningen har gått den här veckan! Tråkigt att läsa för er kanske, men bra att ha det nedskrivet tycker jag! ;)


Måndag
Frukost: Naturell yoghurt (3%), blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kokt ägg. 1 kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Sallad: kyckling, kikärtor, kidneybönor, fetaost, cashewnötter, vinägrett.
Mellanmål: En kopp grönt te. Senare en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Ugnsstekt laxfilé och en broccoliomelett.


Träning: promenad 30 min. promenad 15 min. 1 pass av Topphälsas rumpträning. ;)

Tisdag
Frukost: Naturell yoghurt (3%), blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kokt ägg. 2 koppar kaffe, en med mjölk.
Lunch: Sallad: ugnsstekt kyckling, ruccola, tomat, halv avokado, hackad rödlök, parmesanost. 1 kopp citron-ingefärste.
Mellanmål: Keso med apelsinbitar, kanel. 1 kopp kaffe med mjölk.
Middag: Omelett smaksatt med dill, till det makrill i tomatsås och hackad rödlök.


Träning: promenad 15 min. promenad 15 min. promenad 25 min.

Onsdag
Frukost: Naturell yoghurt (3%), blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kokt ägg. 1 kopp kaffe med mjölk.
Mellanmål: 1 äpple.
Lunch: Sallad: ugnsstekt kyckling, ruccola, tomat, halv avokado, hackad rödlök, parmesanost.
Middag: Baconomelett, en tomat.
Mellanmål: Lite keso med kanel.


Träning: Cykling ca 10 min. Promenad 15 min.

Torsdag
Frukost: Naturell yoghurt (3%), blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kokt ägg. 1 kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Ugnsstekt laxfilé i vitlökssmör och grädde, sallad på broccoli, kidneybönor, tomater, vinägrett. 1 kopp kaffe med mjölk.
Middag: Kycklinggryta, sallad, tomat och cashewnötter strödda över.


Träning: Cykling ca 10 min, promenad 15 min.

Fredag
Frukost: 3 kokta ägg, 1 äpple. 1 kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Sallad med kidneybönor, kikärtor, fetaost, kyckling och bacon, vinägrett.
Mellanmål 1: Keso med halv apelsin, psylliumfrön, krossade linfrön. 1 kopp citron-ingefärste.
Mellanmål 2: 1 kokt ägg med en klick Bregott på, 1 liten tallrik yoghurt och kanel. 1 kopp kaffe med mjölk.
Middag: Köttbullar, gröna bönor, parmesanost.

Träning: promenad 30 min. promenad 60 min. promenad 15 min.

Lördag
Frukost: 1 kopp kaffe. Naturell yoghurt (3%), blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kokt ägg.
Lunch: Stekt laxfilé, 1 kokt ägg med en klick Bregott. 1 liten bit ost.
Middag: Korvstroganoff, sallad, tomat.
Kvällen: 35 g mörk choklad (70%)

Träning: promenad 15 min. promenad 55 min.

Söndag
Frukost: 1 omelett på 3 ägg och grädde med bacon i. 1 kopp kaffe.
Mellanmål 1: Naturell yoghurt (3%) blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kopp kaffe.
Mellanmål 2: 1 kopp kaffe med grädde, lite mörk choklad (86%)
Middag: 2 kokta ägg, bacon, stuvad spenat, några skivor citron.

Träning: promenad 15 min. promenad 30 min.

Startvikt (4 jan.) 75 kg
Idag (11 jan.) 72,6 kg.

Inga kommentarer: