lördag 17 januari 2009

Dag 13

Frukost: Turkisk yoghurt, blåbär, hallon, psylliumfrön, krossade linfrön. Ett kokt ägg. En kopp kaffe.
Lunch: Äggröra med makrill i tomatsås. Tomat. En kopp kaffe.
Mellanmål: Keso med jordgubbar.
Middag: Kycklinggryta, paprika, sallad.

Träning: Promenad 55 min. promenad 15 min. totalt: 70 min.

Det har varit jättefint väder idag, soligt och lite kyligt, perfekt promenadväder enligt mig. Fick till en runda på nästan en timme i alla fall, och det var så skönt! Men att jag tränade igår känns ju verkligen i benen nu, men då vet man att man lever i alla fall. ;)

Imorgon är det då dags för vägning igen, då får vi se om det hänt något i rätt riktning. Vet ju redan nu att det går i rätt riktning, för jag "fuskar" och kan inte hålla mig borta från vågen. Det är ju visserligen bra för då vet man om man gör rätt eller inte, men å andra sidan pendlar man ju lite i vikt dag till dag, och under dagarna, så jag ska försöka sluta att väga mig så mycket. Nu när jag är ledig har jag inget annat att göra, haha, skämt å sido, men sen när skolan börjar igen blir det nog lite mindre fokus på vad jag väger varje dag och istället fokus på hur jag mår, och det är ju det viktigaste!

Tycker att det är lite svårt att blogga faktiskt, i alla fall vad man ska skriva om. Det är ju en gå-ner-i-vikt-blogg, så då är det självklart att jag skriver om kost och motion. Men å andra sidan får man nog mer läsare om man skriver om annat i ens liv, om man gör det lite mer personligt. Nu vet jag inte hur många som läser här, men om någon nu gör det, vad vill du läsa om?

Nu blir det softa hela kvällen!

Inga kommentarer: