måndag 12 januari 2009

Dag 8

Frukost: Naturell yoghurt (3%) blåbär, hallon, krossade linfrön, psylliumfrön. 1 kokt ägg. 1 kopp kaffe.
Lunch: Tacokryddad stekt nötfärs, grönsallad, lite hackad rödlök. En klick turkisk yoghurt (10%) och några skivor gräddost (38%)
Mellanmål: 2 st ägg- och baconmuffins. 1 kopp kaffe.
Middag/kvällsmål: Kesoomelett smaksatt med kanel. Toppad med några jordgubbar.

Träning: Promenad 15 min. (innan frukost) 1 pass Topphälsas rumpträning. ( http://www.topphalsa.se/traningen/artiklar/2008/forma-rumpan/index.xml )20x2 situps, 20x2 rygglyft.

Träningen är jag väl inte så nöjd med idag, kunde ha promenerat mera, har ju som målsättning att promenera 30-60 min. minst varje dag. Passet från Topphälsa tog i alla fall rejält, det kändes om man säger så. Så det rekommenderas starkt! Ska försöka köra det plus situps och rygglyft varannan dag, det borde nog ge något resultat! ;)

Imorgon blir det att promenera! Är ju ledig nu i en vecka, eftersom vi hade tenta mellan jul och nyår, och inte fick nåt riktigt jullov, så det får vi nu istället! Och när jag väl är ledig och har massa tid så kan jag ju inte skylla på att promenaderna uteblir pga tidsbrist. Så imorgon blir det åtminstone en långpromenad.

Var lite dum att väga mig imorse. Vet att man inte bör väga sig varje dag, eller det kan man väl om man vill, men risken finns ju att man bara blir besviken... Men jag vägde i alla fall ett dryga kilo mindre än igår. Tror dock att det beror på att igår när jag vägde mig var det på kvällen, så hade ju säkert mat i magen, men nu vägde jag mig direkt på morgonen. Nåja, bara vikten pekar nedåt varje söndag är jag nöjd i alla fall!

Inga kommentarer: