onsdag 22 oktober 2008

Dag 3

Idag har jag varit lite småsjuk, ont i huvudet och seg i kroppen. Tror inte att det är ett resultat av måndagens träning, för träningsvärken borde väl ha gått över nu? Jag kanske är på väg att bli förkyld, vilket jag verkligen inte vill! För jag vill träna! Men bestämde mig ändå för att det fick bli vila idag, ville inte riskera att bli ännu sämre. Så det planerade powerwalk/jogging-passet får bli imorgon, om jag mår bättre då vill säga.

Dagens mat:
Frukost: Naturell yoghurt, hallon och blåbär. 2 mörka brödskivor, ost på den ena, skinka på den andra. En kopp kaffe.
Mellanmål: En banan. Några hasselnötter. En kopp kanelte.
Lunch: En Ceasarssallad från McDonald's. (grillad kyckling, sallad, tomater, morötter, krutonger, dressing.) Bröd. Ett glas apelsinjuice (Tropicana)
Mellanmål: En banan och en clementin.
Middag: Hemmagjorda nötfärsbiffar, broccoliomelett.
Kvällsmål: Ett äpple.

Träning: Cykling ca 20 min. varav 10 min. i motvind, tuuuungt!

Dagens lunch ja... den var väl inte den allra bästa, säger jag bara för att den var från McDonald's... Men den var väl helt okej, jag kanske skulle ha skippat krutongerna och dressingen så kanske det hade blivit ännu bättre. Men jag har ändå förbättrat mig enormt, "i vanliga fall" hade jag ju beställt den största kaloribomben som finns, typ en jättestor meny, med stor hamburgare, stor pommes och stor läsk. Gud vad glad jag är att jag kunde stå emot det, jag var inte ens sugen på något sådant, utan jag gick in där bestämd om att det fick bli något hyfsat nyttigt, annars inget alls. Men man kan ju fråga sig vad jag ens gjorde där... Då får jag väl skylla på pojkvännen som absolut skulle äta där när vi ändå cyklade förbi. Men, det är väl ingen godkänd ursäkt.. Men jag får i alla fall godkänt för att jag tog ett nyttigare alternativ! Jag är på god väg...

Emelie

Inga kommentarer: