tisdag 21 oktober 2008

Dag 2

Imorse vaknade jag med världens träningsvärks i låren, gud vad skönt! Det känns verkligen att promenad- och joggingrundan igår tog! Härligt att känna att man äntligen kommit igång. Igår kväll efter rundan var jag så himla glad, och jag ville till och med ge mig ut igen för att springa!
Men, det gick ju inte för sig, i så fall hade jag väl inte kunnat gå idag.

Dagens mat:
Frukost: Naturell yoghurt med blåbär och hallon. Ett kokt ägg. Två skivor mörkt bröd. En kopp kaffe.
Mellanmål: En banan och en kopp kanelte.
Lunch: Wok (som gårdagens middag) två knäckebröd med bregott.
Mellanmål: En clementin.

Middag: Ugnsstekt sejfilé med spenat- och tomattäcke. Creme fraiche. Ett knäckebröd med bregott.
Kvällsmål: En kopp kaffe


Träning: En promenad i långsamt tempo, ca 20 minuter.

Jag hade egentligen tänkt att gå efter GI-metoden, kanske inte till punkt och pricka, men ändå utesluta kolhydrater såsom bröd och pasta. Men i och med att jag förut ätit rätt så mycket av detta, så ska jag nog inte sluta helt med det, utan bara försöka trappa ned. Annars tycker jag att GI-metoden är bra, jag körde nämligen efter den lite i somras, och det gav mycket bra resultat då. I och för sig vill jag egentligen inte hänga upp mig på en metod eller diet, så jag ska äta lite som jag tycker, men ändå sunt, dvs. inte för stora portioner, mycket frukt och grönt, och inget socker i veckorna! Just det där med att utesluta socker i veckorna tror jag kan ge mycket, för jag är verkligen en såndär som verkligen älskar att fika, vilket innebär chokladbiskvier, bullar och ja, massa sötsaker. Det har blivit lite för mycket av den varan, speciellt i veckorna, så genom att ta bort sötsaker i veckorna kommer jag nog bli kvitt mitt sockersug och må så mycket bättre. Och att må bra, det är viktigare än de där sötsakerna. Sen är det ju inte så att jag inte kommer unna mig nåt, det kommer jag verkligen göra. Men inte varje dag!

Imorgon blir det att powerwalka/jogga igen! Pojkvännen och jag ska ta 2,5 km spåret, får se hur långt och länge jag kan springa... eller om jag måste gå mkt, vilket i och för sig inte gör nåt. Men att springa långt och länge vill jag ju! ;)

Emelie

Inga kommentarer: