måndag 20 oktober 2008

Dag 1

Den här dagen, dag 1, kunde inte ha varit bättre! Jag har varit så glad och sprallig och nyfiken och ja, allt bra man kan komma på! Det känns verkligen som att jag är på rätt spår vad det gäller kost och motion. Visst, det är bara den första dagen än så länge, men det har onekligen varit en bra start på min resa.

Jag har sprungit idag! Kan inte minnas när jag senast gjorde det, måste ha varit i alla fall för några år sedan. Men herregud vilken otrolig känsla som infann sig efter ett tag. Jag pushade mig själv att springa lite till, och lite till. Pojkvännen sa att han blev stolt och att jag var så himla duktig, och det var jag verkligen! ;) Jag kommer definitivt att snöra på mig löparskorna fler gånger och ge mig ut i den fina skogen, där man kan andas frisk och härlig luft, och det känns som att man är i himlen efteråt!

Dagens mat:
Frukost: Onaka fil med hallon och blåbär, psylliumfrön och linfrön. Ett kokt ägg. En kopp grönt te.
Mellanmål: En banan.
Lunch: En ugnsstekt laxfilé, kokt broccoli, röd quinoa, en klick creme fraiche.
Mellanmål: 1 kopp kaffe, 1 clementin, några hasselnötter.
Middag: Wok på kycklingfilé i bitar och wokgrönsaker.
Kvällmål: En kopp citronte.

Dagens träning:
50 min. rask promenad varvat med jogging.

Vill inte gå ut för hårt med träningen såhär i början, så gick ett tag, sprang ett tag. Tyckte det kändes alldeles lagom! För att få en varierad träning så ska jag på fredag, när CSN kommer!!!, gå och köpa ett klippkort på simhallen, älskar att simma och har en ny fin märkesbaddräkt som jag aldrig använt, så simning ska det bli minst en gång i veckan från och med nu!
Jag vill inte ha för höga krav på mig heller nu i början, så därför ska jag lägga in mer träning vartefter jag känner att kroppen klarar av det. Man kan ju inte gå från noll till hundra direkt!

Vill förresten tacka Elina -tungviktaren.blogspot.com (fattar inte hur man länkar) för din kommentar, du är ju trots allt en förebild för mig, så det kändes otroligt peppande att få en kommentar av dig! :)

Emelie


Inga kommentarer: